torsdags mys

Redan torsdag! Jag har släkt ner hela lägenheten, fixat te och tänt en massa ljus. Super mysigt! Igår skrev jag nationella prov i Svenska B. Jag valde ämnet ensamhet. Det fick mig faktiskt att fundera väldigt mycket. Innan jag flyttade hemifrån så kunde jag inte vara hemma och "bara sitta", speciellt inte en helgdag. Jag var alltid på väg någonstans så jag glömde bort att stanna upp, i nuet. När jag väl var ensam vart jag istället jätte ledsen och nedstämd. Men sen flyttade jag och då insåg jag att jag måste lära mig att umgås med mig själv. Om man inte kan det tror jag inte att de i längden är något positivt. Jag tror att det en dag kan "slå tillbaka", och då blir det jätte jobbigt när man blir tvungen att vara ensam, vilket jag tror att man kommer behöva. Om man kan umgås med sig själv tror jag också att man klarar att ta sig igenom jobbiga situvationer/kriser lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0