flera miljoner mil bort

Tillbaka till verkligheten och till vardagen. Vilken fantastisk helg jag har haft!

Valborg var riktigt lyckat. En heldag i stadsparken med grymt trevligt sällskap. Sedan anlände jag till jobbet för att tillbringa några timmar där. Det var riktigt segt! Bråk uppstod och allt känndes rätt jobbigt. Efteråt hade jag och Sara röj i omklädningsrummet. Undra varför min chef kollade på mig så konstigt som han gjorde. Sen var det party som gällde. Jag mötte mina fina flickor och vi  gick till People. Jag måste erkänna att det var rätt bra drag där. Jag och Katja åkte hem tillsammans och sov efter en jobbig bussresa med jobbiga människor.

Efter 5 timmars sömn var jag uppe och hoppade igen. Jag begav mig till Stockholm. Människorna var helt underbara och riktigt trevliga! Sedan åkte vi ut till Barnens Ö. Jag vet inte vad för ord jag ska använda för att kunna beskriva miljön. Det känndes som om jag var miljontals mil hemifrån. Det känndes som om allt tungt bara flög ut ur min kropp. Ni kanske förstår vad jag menar? Helgen har vart riktigt händelserik. Nu ser jag bara fram emot sommar då jag ska möta dom här barnen som jag förhoppningsvis ska kunna ge hopp om livet.

I dag är jag ledig. Trots det var jag upp med tuppen - nästan. Min snälla kontaktperson Ylva hade bokat ett instuktionspass med killen på gymmet. Jag var rätt nervös måste jag erkänna. Men det gick hur bra som helst! Han är otroligt duktig och vet hur man ska göra. Det känndes verkligen i kroppen efteråt - benen skakade. Det kanske är mitt självförtroende som är sämre än min styrka.. för jag var tydligen inte så svag, enligt Johan!

Vi får se vad denna regniga dagen har att erbjuda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0