jag får inte glömma bort vart jag kommer ifrån

När ska jag lära mig att jag inte kan allt och att jag inte kan jämföra mig med alla andra? Jag har inte samma förutsättningar, så är det bara. Livet är fullt av motgångar. Det är inte alltid en dans på rosor. Det är okej att göra fel, det gör inget. Det är bara att ta sig upp igen, börja om och ta nya tag. Att aldrig ge upp är det viktigaste. Jag har ju faktiskt gått igenom jobbigare saker än såhär.

Men det gör så ont att hela tiden behöva kämpa, för minsta lilla sak. Jag är otroligt tacksam för allt jag fått och får i mitt liv. Jag är otroligt tacksam för att jag har ett egen lägenhet. Men vägen hit har vart en lång resa..

Just nu är livet up and down. Allting går inte som jag vill. Det är jobbigt. Men jag får också må dåligt och ha dåliga dagar. Det är ok!

Vetskapen om att jag kanske blir kvar på Mc donalds gör mig rädd. Kommer jag att orka? Om jag redan nu, när jag jobbar ca 3 dagar/vecka mår dåligt. Hur ska jag må om jag ska jobba heltid? Jag har vart på flera arbetsinterjuver, sökt hur mycket jobb som helst. Jag fick inte ens jobb på ICA Kvantum. Hur svårt kan det vara?

Igår berättade en naprapat för mig att jag kan få diskbrock om jag inte börjar träna. Kul att höra? NEJ! Jag är så arg och besviken att jag slutade att träna.

Det gör ont i hjärtat. Det gör ont..


Kommentarer
Postat av: Celicia

hjärta.. kärlek... värme och massor med kramar <3

Du är bäst sötmallan! Glöm inte det <3

2010-04-07 @ 20:27:41
URL: http://celiciahallin.blogg.se/
Postat av: johanna

glöm inte vem du är, och vilka som finns vid din sida. <3

2010-04-07 @ 21:01:45
URL: http://eehrnvall.blogg.se/
Postat av: Jenny

Malin, jag känner inte dig, men intrycket jag får utifrån din blogg är att du kämpar och kämpar, och det är det absolut bästa och starkaste en människa kan göra! Hoppas arbetsintervjuerna ger något snart :)

2010-04-07 @ 21:12:07
URL: http://urjennysperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0