kvällstankar



Jag var alldeles ensam på gatorna när jag gick hem från jobbet i morse. Inte konstigt, klockan var närmare halv sex. De flesta låg nog sov, sen flera timmar tillbaka. De fanns säkert dom som var på väg till jobbet. Där gick jag, med musik i örona & luvan över huvudet och en varm choklad i handen. Jag gick sakta fram medans snön föll ner, jag var nästan en snögubbe när jag kom hem, men det gjorde ingenting. Träden lös upp av snön som dom fått på sig. Det var väldigt vackert! Jag fick äntligen tid till att tänka utan att någon avbröt mig. Jag vill vara allt på samma gång. Jag vill vara tillänglig för allt och alla. Jag vill hinna med allt, gå på alla fester samtidigt som jag ska jobba, tvätta,städa, laga mat & gå i skolan. Det som ofta glöms bort är att jag måste ta hand om mig själv. Jag älskar att göra spontana saker, det är de jag lever för! Men ibland funkar de inte, och man måste ta måstesaker före det man vill. Jag hatar att säga "Jag kan inte, jag ska jobba". Men när ska jag hinna jobba om de inte är på helgerna då jag är ledig från skolan? "Du jobbar ju varje helg" Ja, det gör jag. Om jag inte söker ledigt, så får jag jobba. Jag söker aldrig ledigt om det inte är till något speciellt. När man har ett arbete måste man lära sig att man blir tvungen att anpassa sig. Tyvärr hinner man inte alltid allt som man vill. Man måste hela tiden kompromissa om tiden och allt man ska hinna med. Därför tar jag vara på alla dom bra stunderna av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0