umgås aldrig med folk som får dig att må dåligt

Nu ska jag försöka skriva ett pepp-inlägg istället för ett depp-inlägg. Efter att jag "bröt upp" med en kille för ett par månader sen fick jag verkligen bevisat, svart på vitt hur illa en människa kan göra en. Hur dåligt man kan må över någon. Och vad man kan göra för någon, som egentligen inte är värd det. Den här människan fick mig inte bara att må dåligt, de fanns stunder jag mådde jätte bra och var lycklig. Men de dåliga stunderna var tyvärr fler. Fast de var ju de bra stunderna jag minndes. Det var nog första gången jag verkligen bröt med en människa, och en av de få grejer jag faktiskt är stolt över att jag gjort. Det var absolut inte smärtfritt, men det har gett mig så otroligt mycket.

Människor som får dig att må dåligt är inte värd att ha just dig i sitt liv. De är inte värt att slösa tid och energi på människor som kastar skit på dig och tror att dom kan betee sig exakt som dom vill. Det finns en gräns. Och det är då man måste bryta. Det är apjobbigt. Men i längden tjänar man så otroligt mycket på det.

Sträck dig, se framåt och var stolt över dig själv. Ta ingen skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0