lång helg

Lång helg. Underbart! Hela dagen har jag gått runt & tänkt att det är Fredag. Min kropp är rätt trött just nu. Den behöver få vila lite. Dock vet jag inte hur mycket det kommer att bli av just den biten.

Jag tänker inte klaga överhuvdtaget, men det vore skönt om människor verkligen förstod hur mycket det krävs av en som människa när man bor själv, jobbar och går i skolan samtidigt. Dessutom ska man försöka ha en fritid. Jag skulle kunna välja att göra mindre saker på den lilla fritiden jag har. Men jag gör sånna saker som jag mår bra av och saker jag får den där extra energi som gör att jag hela tiden orkar. Om jag inte skulle göra sakerna jag gör så skulle jag förmodligen tröttna och tycka saker var jobbigt. Det är så mycket saker jag vill göra. Saker jag är rädd för att missa och saker jag är rädd att jag aldrig får göra om. Jag vet inte riktigt vad det är.

Man får välja vad man tycker är viktigast. Förr i tiden hade jag extrem prestationsångest i skolan. Den finns fortfarande kvar, men den har minskat. Jag känner inte att jag behöver ha MVG i alla ämnen för att känna att jag gjort bra ifrån mig. Jag accepterar att jag inte alltid kan vara bäst och att det tar längre tid för mig att lära mig. Det viktigaste för mig är att jag gjort mitt bästa och att jag mår bra. Jag skulle aldrig vilja byta bort mitt liv mot någons annans, för jag är tacksam för det jag har. Jag älskar att bo ensam och ha friheten till att göra vad jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0