världens bästa födelsadagshelg

Vilken helg jag haft!

Fredag

Jag gick i skolan som vanligt hela dagen. En lektion var inställd så Noa följde med mig och handlade till kvällen. Sedan åkte jag tillbaka till sista lektionen. Där satt vi runt ett bord nedsläkt med tända ljus och fikade. Rebecca höll ett jätte fint hyllningstal till mig. Jag fick tårar i ögonen. Efter skolan åkte jag hem. Där hade Ida släkt hela lägenhet och tänt ljus. Hon hade lagat mat och gjort en tårta. Hon satt helt tyst, det ända som hördes var "Happy birthday". Jag fick tårar i ögonen igen. Sedan åt vi mat och jag öppna paket. Sedan vart det tårta. Ida fick stå för stylingen. Hon lyckades bra! Abbe och Valle kom förbi. Jag fick ett litet paket, supergulligt! Vi tog bussen ner på stan. Där fick mer sällskap. Kalas vart det till slut! Det var en super härlig och trevlig kväll. Kvällen slutade i en taxi med abbe, valle, gustav och daniel hem till mig. Sen sov vi som grisar. Jag vill tacka speciellt dig Ida. Tack för allt du gjorde för mig. Du var verkligen mitt allt den kvällen, kock, bagare, stylist.. Jag älskar dig, det vet du! Och tack killar för ett grymt sällskap.

Lördag

Efter ungefär 4 timmars sömn gick vi upp. Killarna skulle åka och jobba och jag skulle hem till mig mamma för att bli firad av släkten. Jag mötte upp Frida, sedan åkte vi hem till mamma. Där var de paket, tårta och trevligt sällskap. Jag sitter med min kusin i knät när de ringer på dörren. Alla hade redan kommit så jag vart lite fundersam. Men där står Katja och Lisa. Det ända jag får ur mig, tror jag är "Hej, vad gör ni här?" med en förvånad min.. "Ta dina saker, så åker vi" Jag sa hejdå till mina gäster, jag tror dom var lite förvånade.. Sedan fick en ögonbindel, hörlurar med musik och hörselskydd. I hörlurarna spelades en låt jag tjatat på i en vecka om att få veta vad den heter. Sedan kör dom i väg med bilen. Jag fattar inte någonting om vart vi ska. När vi är framme leds jag ur bilen och får titta. Då är vi hemma hos Frida. Dom börja göra sig i ordning,så jag får väl göra samma sak tänkte jag. Sen var det dags att åka, på med ögonbindel igen. Då åker vi en buss. Jag lovar er, de var ganska svårt att gå på bussen utan att se något. Jag råkade ta i ens huvud när jag skulle gå av. Sedan går vi en bit. Vi stannar vi en bankomat där jag tar ut pengar. Sedan går vi vidare.. Ja, vi plingade på en dörr och det är Bella som öppnar. Jag blev jätte chokad! Där beställde vi mat. Vi spelade massor med roliga spel. Dom hade bakat en jätte fin tårta som hette Nisse. Den hade även en snopp på sig. Sen fick jag order om att de var dags att klä på sig ytterkläderna. Nu fick jag titta iallafall. Vi åkte buss ett tag. När vi var framme förstod jag vart vi var. Västerås! Vi gick en liten bit och sedan kom vi fram till en nattklubb som hette Pluto. Det var jätte fint och BÄST. Bra musik, skön stämmning och inga äckliga killar. Hela kvällen var grym! När kvällen var slut somnade jag gott hemma hos Frida.

Herregud vilken dag det blev! Ni grundlurade mig. Jag trodde att jag och Frida skulle äta kebab och gå ut på Kalas. Jag var helt inställd på att ni skulle gör något idag. Jag älskar överraskningar, och ni lyckades verkligen! Ni är fantastiska mina vänner. Massor med kärlek.

Jag har bara bilder från Fredagen eftersom jag inte får Lördagens bilder än.
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.



 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att känna att vi lyckades ;)

Allt för dig gumman!! :D <3

2009-11-29 @ 20:38:03
Postat av: IDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

"Jag råkade ta i ens huvud när jag skulle gå av"



HAHA gulle! pussssssss

2009-11-29 @ 23:44:36
URL: http://idagillegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0