det här är min ida

Det här är min vän Ida. Hon är en av dom få som står mig riktigt nära. Vi har kännt varandra flera år. Vi är otroligt lika på många sätt och vis. Vår uppväxt, sättet att tänka, värdera och tycka är väldigt lika många gånger. Det känns som om vi kompleterar varandra, på ett väldigt bra sätt. När livet kännts förjävligt har jag många gånger hittat min kraft i henne. Det är hon som visat mig vägen dom gångerna jag velat. Hon har faktiskt hjälpt mig att ta viktiga beslut. Hon behöver aldrig säga mycket för att jag ska förstå vad hon tycker eller tänker.

Hon är den starkaste personen jag känner. Hon har klarat av allt det jobbiga hon gått igenom. Hon lever idag. Jag beundrar henne starkt för det. Hennes personlighet är obeskrivlig. Inga ord kan förklara vilken bra tjej hon är. Alla, verkligen alla borde ha en sådan som just henne. Som just den ida´n hon är, precis som min ida.

Nu när jag sitter här idag har det gått många år sedan vi träffas första gången. Då var hon en otroligt blyg tjej. Hon var ganska tyst. Jag var lika galen som jag är nu. Hon måste tyckt jag var dum i huvudet Jag vet att hon hatar att vara till besvär, eller ja, hon tror att hon är till besvär. Hon hatar att vara för mycket. Men vet ni? Det har hänt något. Hon har vågat gjort så mycket saker som hon jag tror hon aldrig tidgare skulle ha gjort. Jag är så otroligt stolt! Jag ser verkligen hur den här tjejen har utvecklats. Det känns verkligen som om vi växt i varandra. Kan man säga så?

Snart är hösten här. Och vi ska bli så jävla duktiga på så mycket. Jag tänker inte låta det bli som förut när det gått långt tid innan vi träffas. Vi ska träffas väldigt ofta. I allafall om jag får betämma. Jag kan tänka mig att många middagar kommer bli tillsammans. Vi får inte glömma bort våra spontana galna resor, dom får inte ta slut. Det är liksom vi!

Jag vill avsluta detta med att säga att vad som än händer, vem jag än träffar, vart jag än är, vad klockan än är eller vilken dag det än är eller vad det än är så finns jag här, för DIG. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Vi ska aldrig lämna varandra, aldrig. Du och jag, hand i hand. Genom allt! Föralltid..




Kommentarer
Postat av: ida

Jag skulle vilja skriva så mycket nu Malin. Men jag kan inte. hittar inga ord. Bara gråter och gråter och gråter.



Älskar dig så mycket, SÅ HIMLA MYCKET!!!

2009-08-23 @ 00:09:23
URL: http://idagillegard.blogg.se/
Postat av: Mjaooou

åh, Så himla gullig du skrivit till din vän.

Det är verkligen skönt att ha sånna vänner!

ta hand om dig

2009-08-23 @ 21:07:34
URL: http://kittymjaooou.blogspot.com
Postat av: Mjaooou

åh, vad fint du skrivit om din vän.

Det är vekrligen underbart med sådan vänner!

ta hand om dig

2009-08-23 @ 21:08:49
URL: http://kittymjaooou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0