inte utan ett syfte

Jag tycker inte om att göra saker utan ett syfte så att skriva massa blogginlägg bara för att har inte lockat, och därmed anledningen till att bloggandet uteblivit dom senaste dagarna som nu är passerade. Jag vill känna att det jag gör tillför något bra, antingen för mig själv eller för någon annan i min omgivning. Jag hatar att göra saker för att jag måste. Jag vill göra saker för att jag vill göra det. Ingen människa ska bli tvingad eller känna sig tvingad att göra något som man inte vill. Livet kommer till slut ifatt en och då inser man all tid man lagt på att försöka prestera bäst och försöka vara bäst i någon annans ögon. Men vem är man i sina egna ögon? Jag tror att man kommer längre på att vara bra i sina egna ögon än att bara vara det i någon annans. Självklart är det underbart om man är bra i flera ögon! Jag börjar tro på det där med att om jag inte älskar mig själv så kommer ingen annan kunna älska mig.

Idag har jag kört bil. Det här var min första riktiga lektion. Nu pratar vi inte om att snurra runt på en parkering som jag gjort innan, utan att köra på en väg, en riktig väg dock med väldigt lite trafik. Det kom en och annan bil under resans gång. Men det gick hur bra som helst! Jag är nästan lite stolt över mig själv att jag klarade det. Jag kunde aldrig tro det här om mig själv för ett år sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0