det är en ny dag imorgon

Idag är en sån där dag då allting går emot mig - nästan allting iallafall. Till en början var dagen strålande, den kunde inte börja bättre. Jag nästan sprang av glädje till busshållsplatsen. Jag var nästan lite glad att vardagen var tillbaka. Lyckligare vart jag när jag fick se mina solstrålar i skolan. Att veta att jag skulle köra bil idag gjorde att det bara var glädje i hela kroppen.

Men sedan hände någonting. Jag vart anklagad för något som inte överhuvdtaget var sant. Jag var så arg. Sedan fick jag två besked - jag ville inte höra det då när jag redan var arg! Speciellt inte nu. Kanske är det dags nu att förstå att jag ska gå ett steg till på livets väg. För varje dag som går är det meningen att jag ska bli mer och mer vuxen. En dag kommer jag stå här, ensam - utan några av dom personerna som finns i mitt liv nu.

För mig ligger inte problemet i att jag kommer få mindre hjälp, jag kan klara av dom praktiska sakerna själv, utan jag kommer se två människor gå ifrån mig, männsikor som faktiskt betyder något för mig. Det är inte första gången jag ser någon gå ifrån mig på det här sättet och förmodligen inte den sista heller. Imorgon kanske jag har accepterat det här. Alla får vi ha dåliga dagar? Eller hur? Det är tillåtet.. Även jag, jag är bara människa! Trots att jag älskar mitt liv mer än någonsin är detta en dålig dag, en av dom få detta år.

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!

Kommentarer
Postat av: Noel

Va fan, ingen cred för att man till slut gjorde din dag bra igen? Ne nu jävlar...

2009-04-14 @ 23:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0